יום רביעי, 1 ביולי 2015

רכב: Ford Focus 1.6EB Titanium "ישנונית"


sleeper or Q-car is a car that has high performance and an unassuming exterior. Sleeper cars are so called because their exterior looks little or no different from a standard or economy-class car

פרולוג

כמו כל סיפור טוב, הכל התחיל עם פיאט בראבו....בביקור הראשון שלי במרכז לאחר רכישת הבראבו, נפגשתי עם חבר קרוב. הוא ביצע נסיעת מבחן קצרה, התלהב מאוד מהשילוב של מחיר/כוח/אבזור, והחליט שזה רעיון לא רע שהוא ישדרג את הספארק שלו למשהו קצת יותר זריז ומפנק היות ועלות הרכב אינה רחוקה מאוד מהמחירון של הקופסת סרדינים החמודה שלו.
אותו חבר הוא חובב עיצוב פנים ולפיתת מוטות אנכיים - אוקיי זה יצא רע אז אנסח מחדש - חובב סביבת נהג וגיר ידני. בנוסף חשוב לו מאוד שנתון גבוה, וק"מ נמוך.
למרות שהבראבו מגיעה עם לא מעט פינוקיטיס, הגרסא המאובזרת-ידנית שלה נדירה יותר משמאלני במג"ב, וכך לאחר לא מעט חודשים של חיפושים הוא החליט להרחיב את התקציב - ואיתו את האפשרויות.
מפה לשם בסופ"ש הקודם הוא מתקשר אלי ומספר על משהו שתפס את עיניו - פורד פוקוס.
זה הזמן לציין (לחובבי Snatch אנא השתמשו במבטא של טורקיש): i fuckin' hate focus. לא רק שיש כזו בכל חור (לכו רגע לחדר שינה תרימו את הארגז מצעים, 90% שיש שם פוקוס שלא ידעתם עליה), העיצוב שלה גרוטסקי בעיני. מבט חטוף במודעה ואני רואה שהיא גם בצבע אפור-ליסינג. נו באמת - מושלם, פשוט מושלם.
אבל כאן בערך נגמרות הטענות (השטותיות למדי, אני יודע). הרכב מגיע עם מנוע 1.6 EcoBoost שבאורוותו 182 סוסים, מאיץ ל100 קצת מתחת ל8 שניות, ידנית 6 הילוכים, וגרסת הטיטניום המדוברת מאובזרת יותר מארנולד שוורצנגר ב'קומנדו', כל זאת בחבילה שמציעה פרקטיות נהדרת, ומחיר קצת יותר נמוך מעלות של סופר-מיני חדשה (ומצ'עממת).

כך קרה שלמרות סלידתי האישית, לא יכולתי שלא להמליץ בחום על הרכב. הוא רכש את הרכב בתחילת השבוע, הלך ליישור קו במוסך (אשר לאחר בדיקת הרכב ציין כי כל הריג'קטים מהבדיקה במכון נעים בין 'מינוריים לחלוטין' ל'שקר', ולא דורשים טיפול מעבר למה שיבוצע בטיפול השגרתי הקרוב) - והיום יצאנו לטיול נהיגה יחד בצפון. יצא לי לנהוג לא מעט קילומטרים על הרכב.

התרשמותי מהרכב

טוב אז קודם כל, מכירים את זה שאתם לא ממש אוהבים ילדים אבל כן אוהבים את הדודנים? אז איני יודע אם זה בגלל שהרכב של חבר קרוב, אבל בטני נשארה רגועה כשפגשתי לראשונה את הרכב (קרי: האוכל לא עלה). הפרופיל היה ונשאר מכוער למדי; הפנסים האחוריים בעיצוב 'סמוחטה מרוחה' הם עדיין מה שפוסל עיצובית את הרכב בעיני. 
מצד שני - הטוסיק דווקא משובב נפש, הפרופיל נאה והחזית די יפה. הצבע אמנם משעמם יותר ממרתון של היפים והאמיצים, אבל וואו כמה שהאקזמפלר הספציפי הזה שמור... אני לא מגזים כשאני אומר - הייתי מאמין אם הוא היה מספר שהוא הגיע איתה ישר מהסוכנות. בתור חובב דיטיילינג לא יכולתי שלא להעריך את הבעלים הקודמים על רמת השמירה על הרכב.
נכנסים לקוקפיט והדבר הראשון שעולה בראש: וואו, המושבים שלה ממש נוחים. בדיוק נהגתי על מושבים של ג'ולייטה לפני המעבר לפוקוס, ואני מוכרח לציין שמושבי הפוקוס היו לי נוחים יותר בבירור. הם מחבקים אותך, אבל לא לוחצים. מרגישים מרופדים, אבל לא שוקעים. נהדר!

דבר שני: מה עבר לפורד בראש עם ריבוי המתגים הזה? הקוקפיט עמוס יותר מבית-הקברות-לדמויות-ראשיות של משחקי הכס, התקשתי למצוא את מתג ההנעה של הרכב (בין יתר הפינוקים, הרכב מגיע עם הנעה ללא מפתח).
החומרים והפלסטיקה ברמה הנעה בין טוב לסביר, תא הכפפות קטן - אך יש תאים מספקים בדלתות, ומשענת גדולה למדי. האינטריור משדר טכנולוגיה, אך העומס שלו אינו לטעמי. עבור החבר מדובר בעיצוב המושלם, הוא טכנובייטור ידוע (איחוד של טכנולוג'י ומסטרבייטור, למי שתהה).
משלב לראשון, לוחץ על הגז - הרכב מתחיל בתנועה. תחילת התאוצה לא מרגישה טוב יותר מהבראבו המטומסת (מלשון TMC, אבל זה סיפור אחר) שלי, אבל ככל שהסל"ד מטפס והרכב מפתח מהירות, אני מתחיל לפתוח פער ממנה בעוד היא מתבוננת עלי בערגה מבעד השמשה האחורית. העברת ההילוכים לא מאוד נוחה: פורד משתמשים בתיבה עם מהלך שילוב גיר ארוך למדי, שום דבר שקיצוץ לshort shift לא יפתור. הרכב בועט במעבר של 1-->2, אבל חוץ מזה מעביר חלק.
מה שכן הרכב שקט, כ"כ שקט שזה מבאס! אתה מפתח מהירות בקצב יפה מאוד, אבל יש אפס התרגשות בתהליך כי נדמה שהרכב אדיש לכך לחלוטין. היתה נקודת זמן שדיברתי עם החבר בטלפון, ופתאום אני מסתכל על מד המהירות וקולט שהמהירות אינה חוקית בעליל בלי ששמתי לב. אנשים סיפרו לי שב140 קמ"ש מחוג הסל"ד מסתכל עליך בזלזול כאשר הוא עומד על קצת פחות מ2900... לא רע בכלל.
בידוד הרעשים כאמור מצויין, והמנוע חרישי - זה אולי טוב ליום יום אבל אותי זה ביאס בנהיגה ספורטיבית, את שארית הנסיעה עשיתי עם החלון פתוח בשביל שאוכל לפחות להתרפק על צלילי היניקה של הטורבו.
הרכב זורח בהאצות ביניים, הוא חזק מאוד, ואם שומרים עליו באזור ה3-4K RPM יש המון כוח זמין. 
בסיבובים הרכב מגיב יפה, לא חוויתי איבודי אחיזה, ותודות לכוח שאוזכר במשפט הקודם היציאה מהסיבוב מהירה מאוד. כל מערכות הרכב (בלמים, מתלים) תפקדו טוב, למרות שאיני כתב רכב וייתכן שאדם מנוסה ממני היה יכול להעביר התרשמות מקיפה יותר על התפקוד שלו באזורי קצה. אציין שהמושבים עשו בדיוק מה שהיה ברור לי שיעשו, והחזיקו אותי במקום באופן מצויין.
עוד אציין שלמרות שהרכב יד שניה, ובן 4, לא היה צליל אחד מרגיז לאורך כל הנסיעה. לא קרקוש ולא בלבוש, שקט מופתי. שוב אציין לטובה את הבעלים הקודמים ששמר על פנים הרכב באופן מצויין כפי ששמר על החוץ, ואציין לטובה גם את איכות ההרכבה של פורד שבהחלט עשתה עלי רושם חיובי.

אפילוג

כפי שציינתי, יש לי סלידה עזה מהפוקוס מהדור הנוכחי (האקזמפלר המדובר משנת 2012). עם זאת, הסלידה שלי נובעת בעיקר מהעדפות סובייקטיביות, והיות והרכב כאמור מאוד שכיח אני מניח שמרבית האנשים חושבים אחרת ממני (legit).
הגדיל ועשה אחד המשתתפים בטיול, כששאל אותי 'מה הסיפור של הבחור עם הפורד? מה הוא עושה כאן?', ובצדק! הרכב הזה הוא אחד הסליפרים הכי רציניים שראיתי, היות והוא אכן נראה כמו פורד-פאקין-ליסינג. אין לו שני אגזוזים, אין לו כיתובים מגניבים, אין כנף של בואינג ואפילו אין פסי מירוץ ומדבקה של NoFear. פלוני יכול לרכוש אותו גם עם אשתו שונאת רכבים מהירים והשכן צר עין - אף אחד מהם לא ידע שהתפלץ הזה יכול להשפיל הרבה מאוד רכבים. 
אני אישית מאוד מתחבר לסליפרס ולכן סבור שזה יתרון, אבל במקרה הספציפי של פורד הסקס אפיל שלה כ"כ נמוך בעיני שזה דיל-ברייקר מבחינתי עבור האחות המדהימה שלה (ST).
That being said, ועם כל הסלידה שלי, אם היו שמים מולי את הפורד הספציפית הזו (במחיר הספציפי שהוצע) כשחיפשתי רכב הייתי שוקל אותה ברצינות. אם הייתי בוחר רכב שיצטרך להספיק לי ל5-7 שנים הבאות, יש סיכוי סביר שהייתי מוכן להגדיל את התקציב לעצום את העיניים ולבחור בה על גבי הבחירה שעשיתי בפועל. הרכב מספק המון (המון!) תמורה לשקל.

מבחינה כללית אני מדרג את הרכב כ4/6, מבחינת תמורה למחיר אני מדרג אותו כ5/6. 

נ.ב.1. כן, אמרתי לו להפטר מהכיסוי הגה, במינימום של המינימום בעת נהיגה ספורטיבית
נ.ב.2. כן, שמתי לב שהרכב נראה לא רע בכלל מהפרונט ומהזוית הקדמית, אבל התמונה של הטוסיק של הרכב מבהירה כאן היטב את הגרוטסקיות שמפריעה לי בעיצוב הפרופיל/אחורי.
נ.ב.3. זיין פוטושופ או מה!?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה